Jaký byl tvůj proces psaní "Slovodějek"? Jak jsi přistoupila k vytváření magického světa a postav?
Nejdřív jsem v sobě pár měsíců nechala růst celý příběh. Nechala jsem ho klíčit, jednotlivé scény se mi objevovaly před očima. Inspirovala jsem se v hudbě, architektuře, v naučné literatuře. U samotného vytváření magického světa pro mě bylo důležité, aby vše mělo svůj mechanismus a důvod. Aby zkrátka kouzla nefungovala jenom čistě z důvodu "protože magie". Snažila jsem se, aby na každou otázku existovala odpověď a čtenář ji mohl v knize získat. Dřív nebo později. S postavami to bylo jednodušší. Mám pocit, že mi zkrátka vtrhly do hlavy a představily se samy.
Můžeš nám prozradit víc o technických potížích s tiskárnou, které vznikly během vydávání "Slovodějek"? Jak jsi tyto problémy řešila/jak je řešíš?
Když jsme zjistili, že tiskárna posunula termín vydání, redakce je zkontaktovala a vysvětlila jim, že potřebujeme, aby kniha vyšla před Humbookfestem, největší akcí young adult literatury u nás. Naštěstí se s tiskárnou dalo domluvit, ale bylo to tak tak. Kniha přišla přímo na stánek Humbooku, ještě horká.
Čím se nejvíc tvoje kniha "Slovodějky" liší od prvního románu Medovník s pepřem? Vnímáš rozdíly ve svém autorském přístupu k oběma knihám?
Těch rozdílů je tolik, že by bylo snazší vyjmenovat, co mají knihy společné. V přístupu je bezesporu největším rozdílem žánr. Ve fantastice se cítím doma a dává mi daleko větší tvůrčí svobodu. Baví mě vystavět celý svět od nuly, ale zároveň v něm pracovat se současnými otázkami a problémy.
Jaký je tvůj vztah k Brnu a jaký vliv tohle město má na tvé psaní?
Miluji brněnskou architekturu, která mě často inspiruje. Brno jako takové je opravdu zkrátka životní styl. Jeho tempo není ani rychlé ani pomalé. Prostě tak akorát. Navíc mám pocit, že několik posledních let tu vzniká čím dál víc zajímavých podniků a míst. Nic mi tu nechybí.